Mi-am propus obiectivul de a sparge tiparele acestui meșteșug de sezon, plasându-l în dimensiunea atemporală a artei propriu-zise. Țin să transform oul încondeiat dintr-un obiect religios, într-un obiect de design pentru interior sau într-un suvenir de calitate, ce a păstrat valorile și realizările multor generații și care redă atitudinea și viziunea asupra lumii a poporului nostru, abordate în mod contemporan.
Practic acest meșteșug din anul 2004, scopul inițial a fost de a aduce pe teritoriul Republicii Moldova tradiția încondeierii ouălor în tehnica huțulă cu ceara în volum, o tehnică în care mai pot fi ghicite fragmente de datină și de tradiție primordială. Sunt prezentă la unele târuri naționale, internaționale și în spațiul on-line.
Procesul începe cu o cercetarea, planificarea și elaborarea unei schițe de compoziție direct pe ou, după care începe însuși aplicarea cerii în câteva etape. La final lucrarea este acoperită cu câteva straturi de lac pentru protecția. Durata lucrului pe un ou depinde de complicitatea lui și volum, un ou de struț poate fi pictat de la 3-7 zile, iar un ou de gâscă de la 1-3 zile.
Dacă, inițial, printre clienți și admiratori se numărau turiștii străini, diplomații și oamenii de afaceri și oameni de cultură, acum tot mai des se interesează de arta mea oamenii simpli cu venituri medii.
A fi un meșter popular în Republica Moldova, înseamnă a fi pe cont propriu în ceea ce ține de promovarea, expunerea și mediatizarea acestei arte. Pentru a ajunge la publicul larg din Republică și în afara ei, sunt necesare mijloace financiare, un promotor sau manager cultural. Cea mai gravă dificultate este imposibilitatea, uneori, de a te deplasa la expoziții internaționale reprezentative, la care se promovează țara și cultura ei.
Fiți mai buni! Susțineți artiștii și meșteșugarii autohtoni,pentru ca să fie salvată tradiția și ca să și-o asume și generațiile care vor urma!